[VCSE-LevLista] Holdfogyatkozás 2010. december 21-én

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2010. Dec. 6., H, 12:25:25 CET

Kedves Listaolvasok!

2010. december 21-én Magyarországról is látható teljes holdfogyatkozás, 2011. január 4-én részleges napfogyatkozás lesz. Sajnos, a holdfogyatkozáshoz hajnalban kell felkelni, és pont mielőtt elkezdődne a teljes fogyatkozás, a Hold lenyugszik.

Honlapunkról (http://www.vcse.hu/calendar/fogyatkozas.html) a holdfogyatkozás főbb adatai a következők:

12. 21. Teljes holdfogyatkozás, az eleje Magyarországról is megfigyelhető - Zalaegerszegről nézve a Hold a teljes fogyatkozás kezdetét megelőző percekben nyugszik le. A fogyatkozás nagysága 126% (a Hold látszó középpontja és az árnyék széle közötti távolság a Hold méretével kifejezve).

Kontaktusidőpontok (téli időszámítás szerint):

P1: 06:31 (belépés a félárnyékba)

U1: 07:35 (a részleges fogyatkozás kezdete)

Zalaegerszegről nézve a Hold nyugszik: 07:38

U2: 08:42 (a teljes fogyatkozás kezdete)

Max.: 09:18 (a fogyatkozás közepe)

U3: 09:55 (a teljes fogyatkozás vége)

U4: 11:02 (a részleges fogyatkozás vége)

P4: 12:06 (kilépés a félárnyékból)

Bár ez a fogyatkozás hazánkból nagyon rosszul észlelhető, talán mégis érdemes volt felhívni rá a figyelmet.

Jó megfigyelést kívánok:
Szilárd