[VCSE-LevLista] Kisbolygobol ustokos

hege at electra.bajaobs.hu hege at electra.bajaobs.hu
2010. Dec. 13., H, 19:40:09 CET

> Lehetséges az újabb találgatások szerint, hogy az 596-os Scheila kisbolygó
> porkibocsátása mégsem üstökös-szerű aktivitás eredménye, hanem valami
> nekiütközött a kisbolygónak )pl. egy másik kisbolygó). ha így van, akkor
> azt figyelhetjük meg éppen, hogy a kisbolygók ütközéseiből egy ilyne
> eredetű meteorraj keletkezik.

Igazából nem is értem, miért nem csináltak rá spektroszkópiát... ez elég
fontos kérdés a Naprendszer kis égitestjei fejlődéstörténete szempontjából,
és elég egyszerűen eldöntené a kérdést: gáz, vagy por van ott...
Ha üstökösökre jellemző összetétel látnak, akkor kigázosodott üstökös,
ha meg egyszerű szórt napfény (ezt még a polarizációs mérés is tudná
igazolni, és azt még egyszerűbb is kivitelezni), akkor por és akkor
ütközés... Persze nyilván nem mi találtuk fel a spanyolviaszkot, valamiért
ennél ezt nem tudták megtenni (túl gyors mozgás? nagyon halvány? stb.)

Hege