[VCSE-LevLista] vlf

Puskas EmoFerenc emoferenc2008 at freemail.hu
2010. Dec. 14., K, 10:54:34 CET

 Kedves Norbi!
Nahat, itt nalunk is vannak olyanok, akik foglalkoznak ezzel a temaval! Jo a ppt bemutatod! En úgy 2 eve foglalkozom a hallagtozassal, de felveteleim eleg gyatrak, mert csak az mp3 mikrofon bemenetevel tudtam felvenni valamennyit, Most azon gondolkozom, hogy van egy kis walkmannom, abba teszek egy magnó felvevofejet, es úgy probalkozom a vegtelen Bihari-Sikon. A szamitogepem akkuja mar csak 10percig birja egy toltessel. Sok sferics es tweek hangjat hallottam mar, neha Whistler is van. En a BBB-4 radiora epitettem egy 3 darab BC212 tranzisztorbol allo HF erositot, így mar jo a hang fejhallgatoval. Tavasszal kimentem a falu melle egy legelore, es egy 2 meteres antennaval annyira sok  tweek hallatszott, hogy gyakorlatilag egymast ertek!!! Az atlagos mennyiseg mellett rengeteg halkabb peldanyis volt. Egy masik este meg úgy fel percenkent menetrendszeruen jottek a  Whistlerek. Itt kuldok 2 fotot a radioimrol: Jove 1.1 es BBB-4.
PSK

Norbert Hegyi <hegyin at gmail.com> írta:
>Sziasztok!>

4 VLF vevővel is rendelkezem és ebből 3 használható megfelelően!>

Csatolok egy cikket és egy linket az e-mailhez, abban is van talán pár hasznos dolog.>

https://docs.google.com/leaf?id=0Bzr4H8d1_HyvNGZkOGM5MTQtZDVmZS00YmQ4LThhODMtODcyNDc4MDc4MGI2&amp;hl=hu>

A link a Google-dokumentumokba feltöltött előadásomat tartalmazza.>

--- itt olvassátok először el a cikket mielőtt tovább léptek --->

Lehetséges, hogy más forrásokban a jelek keletkezését és eredetét másképpen magyarázzák, mint ahogyan a cikkemben áll, de ez abból ered, hogy több lehetséges válasz is adódik a rádióhullámokra. Mikor elkezdtem a témával foglalkozni érdekes módon egy kivétellel mindegyik weblapon a cikkemben található magyarázatokat taglalták tudományos vagy ismeretterjesztő formában. >

2009, a cikk írása óta előbbre léptem már egy kicsit a VLF észlelés terén. Mivel sok más területtel is foglalkozom és még tanuló vagyok csak lassan, de biztosan haladok előre. >

Az első VLF vevőm alkalmas 0 Hz-től érzékelni a jeleket a 24kHz-ig azaz hangkártya max. érzékenységéig. Schumann-rezonanciát is lehet vele érzékelni, szerencsés esetben (véletlen éjszakai áramszünet esetén) városból is :D. Az amerikai és orosz tengeralattjárók jeleit szinte mindig, az Alfa Navigációt állandóan veszi.>

A második vevő az &quot;szuperpici vevő&quot; (supertiny recorder) alkalmatlan laptopos használatra. Ezt nem is szoktam második vevőmkét emlegetni.>

A harmadik a BBB-4 vevőm. Jóval érzékenyebb az első vevőmnél. Az alsó 200Hz le van vágva szűrő segítségével, így sajnos tengeralattjárókat és Schumann-frekvenciákat nem lehet vele megfigyelni. >

A legújabb, negyedik VLF vevőmet Dr. Pintér Pétertől az ógyallai csillagvizsgáló igazgatójától kaptam. A kapcsolási rajzok megvannak nyomtatott formában, de még nem szkenneltem be őket. Az elektronika egy fekete fémdobozba van beépítve. Majdnem megegyezik tulajdonságaiban a  BBB-4-el. Talán erősebben és élesebben veszi kicsit a természetes rádióhullámokat, de erősebb háttérzaj is jellemző. A felvételek nagy részén az Alfa Navigáció nem hallható ki, hanem csak a SpectumLab által megjelenített spektrumon ismerhető fel. >

Üdv:>
Norbi>
Szervusztok!Néhány éve Hegyi Norbert mutatott be az egyik VCSE-közgyűlésen eredményeket és eszközt kb. 2-10 Hz-es (!) természetes eredetű rádióhullámok detektálására. Szerintem Őt is megkérdezhetnétek...>