[VCSE-LevLista] 50 éve először járt ember a világűrben

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2011. Ápr. 13., Sze, 15:51:03 CEST

Hupsz, megint ellen kell mondjak: az első, teljes egészében színes mozifilm az 1939-es Elfújta a szél volt.

Ugyanakkor ennek ellenére tény, hogy bizony színes filmanyag egyáltalán nem volt általános a hetvenes évekig!  A szovjeteknél még később is csak fekete-fehér volt a film. De nem ez volt az érvem az eredetisége ellen. De egyébként a korai rakétaindításokról tényleg, még az amerikaiknál is csak fekete-fehér filmeket láttam. (Az Apollo-Saturn V indításokról viszont már láttam színest, de az ugye 1967 vagy mi utáni történet...) Ugye, az első James Bond-filmek is fekete-fehérbeliek... Mikortól lett színes?

A kérdésedre nem tudok válaszolni, mert nem néztem még végig, de szerintem Koroljov. De ha Ő, akkor gyanús a történeti hitelesség: te el tudod képzelni, hogy a nagyfőnök ott állt a robbanásveszélyes rakéta közvetlen közelében, feltartani a melósokat a munkájukban????

Üdv:
Sz.