[VCSE-LevLista] 50 éve először járt ember a világűrben

"Dr. Hegedüs Tibor" hege at electra.bajaobs.hu
2011. Ápr. 14., Cs, 11:25:27 CEST

2011.04.14. 11:07 keltezéssel, Zelkó Zoltán írta:
> Ugyan a szovjet technikáról nem árul el semmit, de már 1941-ben (!)
> elkészült az első magyar film, amiben voltak színes jelenetek.
> Ez volt: "A beszélő köntös".

Ahogy Ákos beírásán fellelkesülve elolvastam a linken lévő cikket
(megint okosodtunk, érdemes tehát kicsit cincálni egy-egy témát!
köszi Ákos!) - tovább lépegettem linkről-linkre, és háááát, megint mit
találok...??

Egy magyart!

Gáspár Béla vegyészt, aki 1932-ben megalkotott egy (a szövegből
burkoltan kitűnik, hogy több más konkurrens próbálkozás  is volt),
a mai CMYK előfutárának tekinthető (szubtraktív) színbontási technikával
dolgozó fzínes filmet! És ezt nem mi magyarok hirdetjük,
hogy no lám, magyar feltalálás... hanem originál amerikai oldalakon is
ez az info van fenn!!! Ti erről tudtatok??? Én nem!!!

A szöveg végén írják, hogy végülis csak a Technicolor volt konkurrense
(és amint látjuk, az futott be...) és sajnos a Gasparcolor nem
tudott Hollywood-ba betörni. Link:

http://www.oskarfischinger.org/GasparColor.htm

                                                                                             Üdv: Hege