[VCSE-LevLista] 50 éve először járt ember a világűrben

Norbert Hegyi hegyin at gmail.com
2011. Ápr. 14., Cs, 11:49:48 CEST

Hello!
Ne haragudjatok, ha nem olvastam el az összes postos, de lenne pár
hozzászólásom, amit lehet, hogy már megvitattatok....

Nem vagyok benn biztos, de ha jol emlékszem BBC rövidfilm.
Igenis léteznek színes filmek Gagarin repüléséről... az eredeti fekete-fehér
film a fellövéskor a kabinból élő TV kép volt, amin az irányítóbol
nyomonkövették a történést. A kabinban színes filmrögzítés is folyt az
utókornak.

Amúgy fekete-fehér filmeket már a II. világháború előtt koloráltak,
képkockáról-képkockára festették ki (viszonylag kevés színnel). Mozikban
tehát voltak színes filmek.

Az orosz részek eredeti bevágások, hangfelvételekből, hangos
videókból, amelyeket ha kicsit kutattok ti is megleltek.
Az angol részekhez nem volt eredeti orosz hang.

Az irányító szobából hangfelvételek és filmfelvételek is (fekete-fehérek)
elérhetőek a neten. Pl: tényleg két telefonnal telefonálnak egyszerre az
archívfelvételeken is.

Koroljov valóban a rakétáig elkísérte Gagarin... archívfelvételeken látszik!
(én is láttam, ti s rákereshettek)

Gagarin valóban integetett... archívok...

Gagarin valóban azt mondta, mint a videóban...

Teljesen igaz: minimális az eredeti és nem újra leforgatott filmrészlet.

Gagarin 150cm körül volt és aszínész láthatóan nagyobb, tehát nagyobb fülkét
is kellet neki építeni. Innen a nagyobb tér. (bár ez szubjektív)
Gagarin valóban énekelt... archívon látszik...

Gagarin tényleg folyamatosan mosolygott. Amikor komolyan kellett nézni,
akkor is enyhén felfelé ívelt a szája. (Én is ilyen voltam, pár évvel
ezelőttig ;) )

A falusiakkal való találkozás valóban megtörtént.

A vodkázáshoz és pontosságához nem tudok hozzászólni, de a poén tetszik (már
nem emlékszem pontosan, hogyan hangzott el):
állj! mi nem tehetjük azt, mint a munkások! ..... még nem adtunk be új
kérelmet (a poharakra) az ellátmányozó divíziónál!

Ha valamit kifelejtettem, akkor írjátok meg... :D
Üdv:
Norbi