[VCSE-LevLista] 50 éve először járt ember a világűrben

"Dr. Hegedüs Tibor" hege at electra.bajaobs.hu
2011. Ápr. 14., Cs, 17:34:20 CEST

Sziatok!

Ákos, ezzel egy picit lehet vitázni...

 > - A II. világháborúban a szovjeteknek is sok német tudós jutott,
korabeli technikai (rakétetechnikai) fölényüket mi sem bizonyítja
jobban, mint a Szputnyik, Gagarin, stb.

Legalábbis az űrhajózás kérdése tekintetében próbálnék ehhez
hozzászólni... Én ugyan nem vagyok a korszak tudora, sem az űrtörténelem
tanulmányozója,
de úgy tudom, hogy e téren nekik szinte semmi nem jutott... Ez volt az
oroszok nagy baja... Peenemündét egyébként a német "csodafegyver"től való
félelmükben a szövetségesek porig bombázták. Persze a lényeget a németek
kimentették (tervrajzok, mérnökök, stb.) és a munka "legfeljebb" némi
késedelmet
szenvedett... A "versenyfutás" 1945-ben azért ment, hogy ki ér oda előbb
a német rakétabázishoz, és ki tudja "felhappolni a szajrét..." a mai
szleng kifejezéssel élve,
jól leegyszerűsítve a kérdést. Mint tudjuk, az amerikaiak értek oda, így
ők felpakoltak kb. egy-két tucat teljesen meg még 1-2 tucat félig kész
V-2-est, meg
robotrepülőgépeket, ilyesmit, valamint vitték Werner von Braunt és a
legjobb munkatársakat. Az oroszoknak túró se maradt... Azért volt egy
Koroljovuk...
Szerintem rakétatechnikában sokkal figyelemreméltóbb, amit véghezvittek,
mert nagy hátrányból indultak. A Szojuz rakéták, meg a Proton ma is a leg-
sikeresebb, legbiztonságosabb űreszközök... Sajnos a holdrakétába
beletört a bicskájuk, de ha még kapnak állami támogatást, akkor
szerintem megcsinálták
volna azt is idővel. Csak hát a politikai vezetés kihátrált a dologból,
mert az amerikaiak közben már megcsinálták... így már nem volt tovább
érdemes pumpálni
bele a pénzt.

Ne higyjük, hogy mindent csak ellopni tudtak... Szerintem kegyetlen jó
matematikusaik, fizikusaik, vegyészeik, mérnökeik voltak/vannak.
Optikában is nagyon jók.

                                                                                                                                                Hali!