[VCSE-LevLista] erastotetenes "műhely"munkái

Preczlik Gábor preczlikg at freemail.hu
2011. Dec. 3., Szo, 10:57:52 CET

Sziasztok,

Tekintettel arra a tényre, hogy jelenleg nincs "vadászidény" és  értelmetlen bármire is lőni (legfeljebb a tejfehér ködre), a múlt "trófeáit" dolgozom újra fel.
Ezúttal egy 2009.04.04-én raw formátumban, kézben tartott (nem elírás! ) Canon eos 350d fényképezőgéppel készült képsorozat feldolgozási eredményéről számolok be. Korábban már a 100, 150 kép megválogatásra került és registax programmal feldolgoztam. Külön problémát jelent ilyenkor hogy a fotós nem tud ugyanabból a szögből fotózni, mert mozog a keze, de sajnos nem találtunk olyan toldatot ami összekötötte volna Horváth Tibor 102 mm-es távcsövét a fényképezőgéppel. A fókuszt így utólag 750mm-re becsülöm.
 Olyan szép volt éjfél után az átlátszóság és a nyugodtság, hogy "képes voltam" kézben tartott géppel is lőni. A távcsőben egy okulár volt, ehhez tartottam közel a fényképezőgépet, a méretére már nem emlékszem sajnos.  Minden kép széle körös- körül fekete volt és csak a képek közepét lehetett felhasználni, nagy veszteséggel kellett (képfeldolgozásnál) dolgozni, mivel itt a képek nem beégtek, hanem "eleve feketék voltak körben". A képfeldolgozás végén körbe kellett nyírni a végső képet. (lásd mellékelt kép már a feldolgozás valamely sikeres, vagy sikertelen szakaszában 68 kép összeadásával) Ez a jelenség a végső képen is látszik egy kicsit, de sajnáltam többet is levágni belőle. Ennek a technikának van egy nagy előnye, nem kell élesíteni, mert a fényképezőgép helyette elvégzi. (objektív: 18-55)   Most utólag előszedtem egy régi jpeg formátumú képet és azt próbáltam a szokásos élesítő wavelet hálóval meggyőzni, tudsz te ennél élesebb is lenni. Ezzel a technikával többnyire nem érdemes próbálkozni,de még sikerült kifacsarni a képből további részleteket, én is meglepődtem. Megosztom veletek is. És küldök egy kicsi képet, hogy miből kellett dolgozni.
 üdv. Preczlik Gábor