[VCSE-LevLista] geminidák

bootes01 bootes01 at bootesvoid.com
2011. Dec. 15., Cs, 09:54:12 CET

Sziasztok!

A legszebb álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen éjszaka kerekedik
abból a felhőátvonulós estéből/éjszakakezdetből.(dec. 13/14.) Szinte
egész éjszaka
derült volt, hajnal négyig fotóztam!!! Több mint 20 nyomot sikerült
rögzíteni!!!!
Fél órán és pár szüneten kívül kívül szinte végig a szobából fotóztam,
hogy elkerüljem az objektívpárásodást. Mivel holdas éj volt, ez így
belefért.
A legintenzívebb hullás a K-i égen 00:30 UT körül volt. Voltak még
újabb erősebbnek tűnő periódusok, de aztán hajnal felé csökkenőnek
éreztem az
aktivitást.
02:30 UT-kor kiraktam a gépet 99 fotóra állítva, de már csak egy
meteort rögzített, ha jól emlékszem. Én közben pihenéként ledőltem
kicsit, és
sajnos elaludtam... 6 után ébredtem fel.
Nem számoltám a meteorokat, a videometeorok ezt jobban megteszik jelen
esetben nálam. Próbáltam végig arra koncentrálni, hogy ideális legyen a
fotózott égterület távolsága a radiánstól.

A legfényesebb Geminida 02:19 UT-kor egy -2.5 - -3-ra becsült, sárga
színű, másfél másodperces gyönyörűség volt, sajnos tíz fokkal keletre a
fotózott területről...

Varázs éjszaka volt!

---------

Tegnap este is sikerült egy és negyed órát észlelni.

Részletesebb leírás képekkel: www.bootesvoid.com