[VCSE-LevLista] pi Sagittarii és telehold súroló fedés Egerszegről, július 14-én

Csizmadia Ákos akos at math.bme.hu
2011. Jún. 10., P, 12:10:47 CEST

Még egy Meteorban olvasott érdekesség:
a jelenségnaptár szerint (64-65. o.) július 14-én 18:50 UT-kor fedi el a
telehold a 2,9 mg-s pi Sagittarii-t (súroló fedésről van szó). A súroló
fedés sávja a szöveg szerint a Zalaegerszeg-Szekszárd-Szabadka vonaltól
délre esik, a mellékelt térkép szerint Egerszeg kissé a határvonaltól
délre esik. egerszegi észlelőinknek esetleg érdemes erre az eseményre
figyelmet fordítaniuk.
Nehézség a napnyugta-közeli időpont, a horinzont-közeli magasság.

Engem egyébként érdekelne, ha van valakinek ezzel kapcsolatos
tapasztalata: a szöveg azt állítja, kis távcsővel is jól látható lesz a
fedés. Ugyanakkor hiába fényes szerintem a csillag, a telehold könnyen
lemoshatja (különösen így alig napnyugta után), illetve nagyon zavaró
lehet a fényes Hold a távcsövekkel nézve. Vagy ez nem zavaró annyira,
sikeres lehet a fedés észlelésre? Esetleg kitakarással kell próbálkozni?

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 6195 (20110610) __________

http://www.eset.hu