[VCSE-LevLista] pi Sagittarii és telehold súroló fedés Egerszegről, július 14-én

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2011. Jún. 10., P, 18:09:15 CEST

Szia Norbi!

Köszönöm a részletes beszámolódat! Sokan hazsnát veszik.

>A 2007-es Hold-Szaturnusz fedésről az akkori VCSE-nek küldött gyorsan összedobott e-mailem.

Az akkori VCSE szerencsére a mai is :-))))

A leveled egyébként megjelent a VEGA 82. számának 4. oldalán:

http://www.vcse.hu/vega/vega82/vega82.pdf

Nyugodtan idézzük a VEGA-t, hivatkozzunk rá, nagyon jó információforrás!

>A 2006-os Hold-Mars fedés volt az első ilyen észlelésem. Ha jól emlékszem felhő takarta a belépést és az én 150/750-es Newton-távcsövem nem volt elég nagy ahhoz, hogy átlásson >a felhőn. Csak a kilépést észleltem. A Mars 1,82 magnis volt. A belépés a sötét oldalon volt. A Hold 2 napos volt.

Erről viszont nem küldtél a VEGA-ba beszámolót :-(( Szeretnék mindenkit bátortani, hogy pl. a jövő heti holdfogyatkozásról küldjön a VEGA-ba bezsámolót, lerást, észlelést, rövid híradást, milyennek látta! Bár csak késéssel jelenik meg, a VEGA-t hosszú ideig (végtelenségig reményeim szerint) megőrizzük, a bibliográfiai adatbázisokba bekerül, az ott leírtakra évtizedek múlva is lehet emlékezni. Pl. most, az Egyesület húsz éves évfordulójára egy kronológiát állítottam össze, amelyet majd minden tagtárs megkap a nyári tábor körül - milyen jó volt, hogy a VEGA_ból könnyű volt összeszedni, mikor, mit, merre és mennyit csináltunk!

Üdv: