[VCSE-LevLista] tájékoztató csillagászati vetélkedőről

Bánfalvi gm banfalvi54 at gmail.com
2011. Jún. 13., H, 20:03:40 CEST

Kedves Listatagok!

A TIT Öveges József Ismeretterjesztő és Szakképző Egyesület szervezésében és
a VCSE szakmai támogatásával lezajlott az általános iskolások számára
hirdetett csillagászati vetélkedő. (Ez már a harmadik.)

Az ingyenes programra 5 iskolából 17 tanuló jelentkezett.

A négy levelezős forduló során olyan feladatlapokat kaptak a gyerekek,
amelyek felkeltették és fokozták érdeklődésüket a csillagászat és az
űrkutatás iránt. Tekintettel arra, hogy az általános iskolás tananyagban
gyakorlatilag ezzel a tudománnyal nem foglalkoznak (8. év végén egy
cseppet), így kutatómunkára sarkalltam a versenyzőket. A maximális
pontszámnak 70 %-át kapta a jó válaszért, 30 % járt a forrás megjelöléséért.
Azt tapasztaltam, hogy elsősorban az Interneten kerestek. Így is kaptam
hibás válaszokat.

A négy forduló után a nyolc legtöbb pontot elért játékost hívtam be a június
11-én Zalaegerszegen tartott döntőbe. Tekintettel arra, hogy a TIT
akciójában 4 kategóriában matematikából, két kategóriában informatikából és
egy kategóriában közlekedési ismeretekből is versenyeztek, a döntőre kb. 150
gyermek és kísérője érkezett.

Kihasználva a jelentős létszámú közönséget bevetettem a 127/1500 MC
távcsövet napszűrővel felszerelve, és egy pindurka napfoltot mutattam a
nagyérdeműnek.

A versenyzők egy részét Csizmadia Szilárddal egyeztetve meghívom a VCSE
Ifjúsági Tagozatába.

Helyezettek:

I.                    Balazsin Balázs 7. o. (Zrínyi Katarina Általános
Iskola Tótszerdahely)

II.                  Gál Gábor 7. o.(Hevesi Ált. Isk., Nagykanizsa)

III.                Berecz Áron 6. o. (Mindszenty, Zalaegerszeg)

Üdvözlettel:

Bánfalvi Péter