[VCSE-LevLista] Fwd: bemutató volt Szőcén

Preczlik Gábor preczlikg at freemail.hu
2011. Jún. 23., Cs, 10:08:22 CEST

--------------------

Június 22-én szerdán a szőcei sportpályán tartottam bemutatót kb. 30 gyermek részére. Főleg általános iskolások részére. Fél tízkor kezdtünk, kb. negyed egyig bezárólag. Kezdetben a Szaturnusz, majd gömbhalmazok következtek, közte lézerrel átvettük a csillagképeket. Kétszer láttuk vonulni az ISS-t is. A tejút egyre szebb lett, a gyerekek közül még sokan nem is látták. Néhány "hullócsillag" is bekéreszkedett a programba. Számtalan műhold és repülőgép borzolta a kedélyeket. Kezdetben egyik oldalról a már horizont alá bukott nap, később a másik oldalról a felkelőben lévő Hold akadályozta, hogy közel 6-os mg-s egünk legyen. Észak-nyugatról felhők takarták a kilátást az égbolt 5-10%-ban változóan, a másnapi hidegfront széle súrolta az ég alját.Volt aki a "Plútót", volt, aki az "Esthajnal csillagot" szerette volna látni, kevés eséllyel. A szokásos éjszakai hideg elmaradt, póló és rövidnadrág még éjfélkor is elegendő ruházat volt.  Egy Meade LXD 55-ös, 150/750-es SN (korrekciós), és egy laser pointer voltak segítségemre.  Preczlik Gábor