[VCSE-LevLista] Fwd: bemutató volt Szőcén

Csizmadia Ákos akos at math.bme.hu
2011. Jún. 24., P, 10:47:12 CEST

Geométerektől azt halottam, hogy az olyan dolgokhoz, amelyekhez
térlátás, térbeli gondolkodás szükséges, 18 éves kor felett tanítható
csak valójában. Ez is egy adalék a listához.
Érdemes lenne talán az amerikai oktatásra vetni a szemünket, ha
egyáltalán lehet azt modnani, hogy "amerikai oktatás" (nemhogy
államonként, de városonként, sőt iskolánként különböző módszerek) - és
ezen nem a fizetőssé tett délutáni elfoglaltságokat értem. Volt alkalmam
USA-beli természettan-könyvet lapozgatni, döbbenetesen pozitív élmény
volt. (Egyébként a közoktatás és a társadalom állapota között kevesebb
összefüggés lehet, mint gyakran gondoljuk.)

Meglátogattam a listán idézett, Keszthelyi Sanyi által reklámozott
Zemplén Jolán kiállítást. Aki nagyon szép, századeleji diplomát és
doktori oklevelet akar látni, ott ezt megteheti. Sajnos Zemplén
könyveiből csak egy-egy oldal volt olvasható a tárlókban, de a " A
hideg, meleg és a levegő" c. 1950-es könyve ennyiből is egyértelműen
példaértékű. Mondhatni, Feynman magyar gyerekeknek (10 év körülieknek).
(A kislány megtanulja, mi a hővezetés: a vasaló alja forró - nem abból
jön rá, hogy elég  a keze...- a fa nyele viszont nem veszélyes. Vajon
miért?)  A szerzői joga még nem járt le, így nem modhatom, hogy
szerezzük meg, szkenneljük be, dobjuk fel és terjesszük.