[VCSE-LevLista] Cikk a neten

Csizmadia Ákos akos at math.bme.hu
2011. Már. 3., Cs, 09:50:56 CET

Nagyon szép cikk! Úgy gondolom, aki olvassa, kedvet kaphat a
csillagászathoz, főleg ahhoz, hogy távcsőbe nézzen.

Más: teleportálással kapcsolatos kézzelfogható eredmények, amennyire én
tudom, már lassan egy évtizede vannak, íme erről egy 2004-es cikk:

http://index.hu/tudomany/tele040617/

Az említett Nature-cikkeket megtaláltam, kérésre elküldhetem. Bár
"teleportation" keresőszóra a Nature oldala egyre több és egyre frissebb
(sok 2011-es) cikkeket is kiad, lehet, azok aktuálisabbak. Azt ugyan
megítélni nem tudom, hogy ezek közül mi tartalmaz valóban új és
érdemleges eredményt. Érdeklődés esetén persze a találati listát
bemásolhatom.

Egy kis vicc, mert úgy tudom (nem olvastam), hogy a Kaku-könyv a
csillagközi utazásról is említést tesz:

Az idézet megtalálható itt:

http://beb22.tripod.com/index-13.html

"A*quarius is the sign of scientific knowledge and invention...and rules
air waves..It is impossible to imagine what mind-boggling inventions
will take place in the next 2,000 years...but astrologers predict
incredible journeys through space will definitely be one of them...Not
just travel in our own galaxy..but to the universe beyond.. *
There will be space arks that can transport multitudes of people..space
colonies..and interstellar travel.. The achievement of travel to the
stars will indeed be remarkable when one considers that Pluto...our
outer most planet...is only five light-minutes distance from us...While
the nearest STAR (not counting our Sun)..is 4.3 light YEARS away..!!!"

(Röviden a lényeg magyarul: a Halak korszakából a Vízöntő korszakába
lépve, az új korral a tudományos megismerés kirobbanó fejlődése
következik el: ennek keretében lehetőség nyílik a bolygóközi, majd
csillagközi utazásra, majd akár szerte mindenhol az Univerzumban, és az
emebrek akár űrkolóniákat is létrehozhatnak.)

Szóval izgalmas kérdés tudomány és mítosz viszonya.

Üdvözlettel,
Ákos

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 5897 (20110222) __________

http://www.eset.hu