[VCSE-LevLista] (nincs tárgy)

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2011. Már. 3., Cs, 17:10:02 CET

Szia!

Köszönöm a köszönetet. lehetséges, hogy ilyesmi okozza a sötét foltokat, de ezt be is kéne bizonyítani. Mindenesetre ez a szaturnuszhold egy nagy jégtömb, legalább tömege 90%-a jég, de felszínének kb. a 40%-án nincsenek ilyen foltok, a többi részen meg a Iapetus-hoz hasonló szén, szénhidrogénből álló foltok vannak. Ha ezeknek a sötét foltoknak az anygaát nem valahonnét szedte össze (pl. ütközés révén) a hold, akkor nagyon egyenetlenül oszolhat el benne az nagyon kevés sziklás anyag, ami van benne. Mindenesetre edidg kevesen várnák, hogy 90% jég - 10% küzetanyag ne egyenletesen lenne elkeverve, de ez csak egy várakozás az egyszeráség alapjára helyezkedve: miért ne lehetne úgy, ahogy Te mondod?

Nem vagyok planetológus, én is csak találgatok (de szerintem a planetológsok is...)

üdv: