[VCSE-LevLista] csak a jókedv és a látvány örömére

hege at electra.bajaobs.hu hege at electra.bajaobs.hu
2011. Május. 5., Cs, 11:22:14 CEST

> Én úgy tudom, van összefüggés a légkör állapota, szennyezettsége és a
> naplemente szépsége között: minél szennyezettebb alégkör, annál nagyobb
> a színkavalkád. Gábor levele is ezt erősíti (sok por - látványos
> felvétel). Meg tudja ezt az összefüggést valaki még erősíteni?

...igen Szilárd, de tegyük hozzá, hogy csak egy bizonyos mértékig, mert
utána ha egy bizonyos "optikai mélységet" elér a szennyezés koncentrációja
(és akkor még a fizikai minőségéről: anyagáról, halmazállapotáról, szemcse-
méreteiről nem is tettünk említést, ezektől is függ a dolog) akkor ez
megfordul, és újra egyre kevésbé lesz színes, végül pedig töksötét lesz.

Hege