[VCSE-LevLista] kiállítási tárgy lett belőle...

Csizmadia Ákos akos at math.bme.hu
2011. Május. 5., Cs, 15:25:52 CEST

Régi oldal, 2006-os, de csak most akadtam ide: "Kulin-szervezte mozgalom
históriáját bemutató kiállítás..."

http://kulin.mcse.hu/irasok_kulin_gyorgyrol/20061116_mcsemuzeum.html

A képek között látható a 63/840-es Telementor, "az új-MCSE első
távcsöve". A refraktor sokáig Egerszegen volt nálunk kölcsön, ezzel
láttuk pl. '94-ben az SL-9 becsapódását a Jupiterbe, vagy én magam ezzel
észleltem a Hyakutakét, a Hale-Bopp-ot. Lehet, rosszul emlékszem,, de a
sok kistávcső után (melyek után még ez a 6,3 L is nagynak tűnt) azt
hiszem, az első "rendes" távcső volt, amit használtunk - aztán azért
javult  a műszerelátottságunk.

Üdv,
Ákos

P.S. Erről van szó: