[VCSE-LevLista] BALATON CSILLAGVIZSGÁLÓ - MEGNYITÓJA

Norbert Hegyi hegyin at gmail.com
2012. Ápr. 2., H, 18:28:19 CEST

Egy kis kiegészítés a Hold-fényképemhez:

A kép nappal készült, miután a Nap a csillagvizsgáló melletti domb mögé
"nyugodt le". A kép 16:47 UTC-kor készült, azaz fél órával a 17:16 UTC-kori
naplemente előtt.
Rossz volt a seeing, ráadásul vékony felhők vonultak át a Hold előtt.
A kép akkor készült mikor éppen egy kb. 1,5-2 fokos felhőlyuk volt a Hold
előtt. Azt bizonyára ti is tapasztaltátok már, hogy a felhők melletti
felhőtlen kb. 1 fokos rész is zavart.
A fényképezőgépet kézzel tartottam az okulár mögé és manuálisan
fókuszáltam.
Valamint ez a kép két kép összeillesztésével jött létre és lehetségesnek
tartom, hogy a Photoshop mozaikolási funkciója egy kicsit még homályosított
a képen.

Üdv,
Norbi