[VCSE-LevLista] Szeptemberi észlelőéjszaka

Tepliczky István level at tepi.hu
2012. Aug. 29., Sze, 10:21:54 CEST

szilard.csizmadia at dlr.de írta:
> Kedves Tagtársaink, Barátaink!
>
> A Vega Csillagászati Egyesület 2012. szeptember 7/8-a éjszakáján
> (péntek/szombat), vagy ha borult lenne, akkor 8/9-én észlelést szervez
> Zalalövőre.

:

Sziasztok!

Szívem szerint de elmennék! Nem "eseményrontásképp" de azért legyetek tisztában
vele, hogy a Hold utolsó negyed előtt lesz, és ősztájt - különösen szemtelen
módon - nagyon magas dekli mellett szokott utolsó negyedelni. Ennek
következtében 7-én este kb. fél 11-kor felkel. Ez alig 2-3 órányi igazi
sötétséget jelent, utána a még marha erős holdfény fogja uralni az eget. Szóval
sajnos nem olyan lesz, mint a felejthetetlen hangulatú pünkösdi
észlelőhétvégekor volt...

Üdv:
	Tepi