[VCSE-LevLista] VCSK, dec. 12. (szerda)

Tepliczky István level at tepi.hu
2012. Dec. 10., H, 22:16:57 CET

2012. 12. 10. 8:01 keltezéssel, szilard.csizmadia at dlr.de írta:
> Kedves Listatagok,
>
> a következő Virtuális Csillagászati Klub-összejövetel, ismét skype-on, 2012.
> december 12-én lesz este 20 órától. (Jövő hét szerda!) Téma: Kutatás új meteorrajok
> után.

Sziasztok!

Az időzítés jó, bár éppen "jósága" miatt lehetséges, hogy pont a mi
csapatunk (Karcsi, Zsófi, jómagam) nem fog tudni résztvenni rajta. :-(
Ui. szerdán hatalmas kiderültség, egyben éjszaka vérfagyasztó hideget
jósolni - amely persze bennünket amúgy nem zavar. Sz/Cs, Cs/P és P/Sz
éjszaka tervezzük nagy geminidázásunkat. Ha nem kell messzire utaznunk -
és most úgy néz ki, hogy nem kell -, akkor Tata mellett Agostyánban.

Ha lesz netünk, akkor persze bekapcsolódunk, úgyhogy tudunk majd
helyszíni jelentés is adni. Addig is a Geminidák alkalmából az idén is
elérhetővé tettük rádiómeteoros detektáló rendszerünket, valós időben,
az alábbi oldalon:

http://www.tepi.hu/radiometeor/

A meteorok légköri felizzása során létrejövő, pár tized-, jobb esetben
pár másodpercig élő ionizált csatorna jól visszaveri a rádióhullámokat,
ezzel távolabbi URH-rádióadókat is hallhatóvá téve rövid időre. A
meteoraktivitás időbeni alakulása ezzel az egyszerű technikával jól
nyomon követhető.

Üdvözlettel:
		Tepi