[VCSE-LevLista] quadrantidák

Pető Zsolt info at theeye.hu
2012. Jan. 8., V, 18:47:28 CET

Sziasztok!

Valóban nagyon szép fotó!

Nagykanizsáról mi is terveztünk egy Quadrantida-túrát,
jan. 3/4-én fél2-től 5-ig több helyen is voltunk itt Zalában,
de a felhőzet meghiúsította az észlelést.

Én viszont fotóztam az ezt követő hajnalokon is, és még 6-án és 7-én is sikerült bizonyítottan
Quadrantidát fotózni. Nem olyan látványosak, mint a fenti kép, de azért nagyon örültem nekik.
Linkek:
http://bootesvoid.com/meteorfoto_66
http://bootesvoid.com/meteorfoto_68

Jónás Károly 7.-én hajnalban fotózott egy szép -4-est, amiről sikerült bebizonyítani,
hogy szintén a QUA rajhoz tartozott. http://tuzgomb.freeblog.hu/archives/2012/01/07/Januar7_Tuzgomb/

Bíró Zsófiék csapatának 3/4. hajnalán sikerült megfigyelnie a maximumot,
élménybeszámolójuk a http://tuzgomb.freeblog.hu/archives/2012/01/04/Quadrantida_Expedicio_2012/ oldalon
olvasható sok szép fotó kíséretében.

Az IMO rajlistáján már dec 28.-tól  jan. 12-ig van a quadrantidák akt. időszaka, ami reálisabb, mint jan. 1-5,
jómagam is láttam már dec. 30/31 hajnalán 2-3 halványabb példányt.

Pető Zsolt