[VCSE-LevLista] WG: újévi köszöntő teszt képekkel

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2012. Jan. 9., H, 13:01:06 CET

Szia Gábor!

"A 25 ezer forint körüli ár egy nagyon jó képességű képrögzítési eszközt takar."

Ne haragudj meg rám, de nem tudom megállni: ami eszköz egy tízmilliós távcsövön van.

"Három képet mellékelek észlelési  adatok nélkül, mivel ezek a képek nem  megfelelő körümények között készültek."

Akkor most a pozitívum: gyönyörű képek!! Minden elismerésem!

Azonban az észlelési adatok közzététele éppen azért lenne fontos, mert nem ideális körülmények között készültek. Az észlelés körülményei a legfontosabb dolgok, hiszen sohasem ideális körülmények között észlelünk. Az észlelési adatokból tudjuk mi is megítélni, milyenek voltak a körülmények. Ellenkező esetben ezek csak szép és gyönyörű képek, de nem amatőrcsillagászati megfigyelések.

"A valóságban nem is tudom hogy a Mars és a Szaturnusz lehetne e ilyen közel egymáshoz (illetve hogy mennyi időnként?). Van valaki aki tudja?"

Hogyne lehetnének ilyen látszó közelségben egymáshoz a valóságban is, nemcsak akkor, amikor egymás mellé másolod  a képeket. Sőt, még el is fedhetik egymást. A bolygók kölcsönös elfedése azonban rendkívül ritka esemény. Utoljára 1818. január 3-án fedte el a Vénusz a Jupitert, legközelebb pedig 2065. november 22-én fogja elfedni ugyancsak a Vénusz a Jupitert. Az 1702 és 2133 közti időszakot tekintettem át, ebben az időszakban a Mars nem fedte el a Szaturnuszt. Legtöbbször ebben az időszakban a Merkúr fed el valamelyik másik bolygót. (Sőt, mivel a Vénusz látszó átmérője kisebb volt a Jupiternél, illetve kisebb lesz, valójában a Jupiter gyűrű alakban látszott/látszani fog a Vénusz mögött.)

"Nehogy valaki  körlevelet gyártson hogy milyen közel voltak!"

Nagyon szépen köszönöm ezt a megjegyzésedet, nagyon fontos megjegyzés volt!

"derűs eget!"

Köszönjük szépen! Ránkférne, Berlinben január 2-a óta nem volt derült.

Remélem, örülsz a levelemnek, hiszen szeretnélek dicsérni, csak az észlelés körülményei pont akkor a legfontosabbak, amikor a legmesszebb vagyunk az idealizmustól. Szeretném erre a többiek figyelmét is felhívni, hogy az észlelés körülményeinek feljegyzése és közése minden esetben kötelező. Ehhez - mint hivatásos csillagász - akkor is ragaszkodnék, ha nem amatőtőrködnék néha.