[VCSE-LevLista] Clavius Moretus

Preczlik Gábor preczlikg at freemail.hu
2012. Jan. 10., K, 08:26:54 CET

sziasztok,   A Clavius mellett a Moretust is fotóztam közvetlenül utána, a Scopium kamerával. Az előző Claviushoz hozzáillesztettem aMoretus képet, amely szinte ugyanazon körülmények között készült, érzékelhető változás nem volt. Moretus: 2011 január 3-án 21 óra 02 perckor, KÖZEI. Erős szélben.500/4000RC. Gemini villás mechanika., primer fókusz. sárga színszűrővel. (felirat nélküli "no name". Enélkül nem lehetett volna fotózni, olyan rossz volt a nyugodtság. 3/10, átlátszóság:8./10Két és félórával korábban még teljesen felhős volt.Scopium kamera. 8865 képből válogatva, végül 130 képből átlagolva. wavelet "ráccsal" élesítve. Képrögzítés29fr/sec, látszik hogy mekkora a különbség a felső rész és alsó rész között. Az  alsó részt harmad akkora mennyiségből kellett válogatni. Tegnap este sajnos egyetlen videót sem sikerült készítenem, hat órától fél tízig szinte teljesen felhős volt, kisebb lyukak voltak csak a felhőzeten, ami nem volt elég keresésre, kézi és "szoftveri" élesítésre és még rögzítésre is. A saját DMK4 kamerám  első megmérettetése  továbbra is várat magára. Szombaton a Polaris nagytávcsövével maradtam le a napról, és a Holdról is, nagyon kevésen múlott, de ugye a felhőket hidegen nhagyja az észlelési szándék... Clavius Moretus 201201032056-2423904e20100 üdv Preczlik Gábor