[VCSE-LevLista] Vénusz-átvonulás megfigyelése

Zoltán Zelkó zelko.zoltan at gmail.com
2012. Jún. 6., Sze, 13:10:37 CEST

Sziasztok!

Nagyon röviden én is megosztanám észlelésemet a T. publikummal.

Észlelő: Zelkó Zoltán
Helyszín: Budapest XV. kerület, É47 32' 17" , K19  08' 46"
Időpont: 2012.06.06. 5:10 - 6:56 (NyISZ)
Műszer: Vixen VMC110L (110/1035mm aperture modified Cassegrain - by
gyártó) távcső fotóállványon, vizuális észlelés 40mm és 10mm
okulárokkal + fotó Canon EOS 30D-vel primer fókuszban

A nem túl könnyen megközelíthető észlelőhelyre (nagyfeszültségű
távvezetékek alatti susnyás) csak egy könnyű fotóállványt, illetve a
kis Vixen távcsövemet vittem, melynek beépített billenő tükre lehetővé
tette, hogy vizuálisan is és fotografikusan is észlelhessek viszonylag
rövid átállási idővel (a fókusz kis mértékű állítgatását nem lehetett
megúszni). Sajnos az állvány nem túl masszív, a hajnali szellő is
képes volt berezgetni, így tükörfelcsapás, távkioldó ide vagy oda,
igazán pengeéles képeket nem lehetett készíteni. A lényeg viszont így
is nagyon jól látszott, az előrejelzések tökéletesek voltak. A III.
kontaktus előtt, 6:37:28-kor készült képen még cseppjelenség látható,
míg a 6:37:32-kor készült képen már épp megtörtént a kontaktus, ami
összhangban áll a 6:37:30.8-as előrejelzéssel. Utóbbi kép kicsinyített
verzióját csatoltam.

Üdv,
Zoli