[VCSE-LevLista] 172 éve készült az első Hold-fotó

hege at electra.bajaobs.hu hege at electra.bajaobs.hu
2012. Már. 24., Szo, 21:01:25 CET

Sziasztok!

Valami kis baj van a cikk képmellékleteivel:

1.) Az a kép, amit illusztrációnak tettek Draper eredeti Holdképeként,
    valami szánalmasan buherált valami... Nézzétek meg: szinte körzővel
    megrajzolt pontosságú körívekkel szerepel benne a Hold, olyan homogén
    fénnyel, és olyan texturával, ami ellentétben áll az egyébként korhű
    foltosságú környező részekkel... Nem így néznek ki a régi Hold-képek!

Más, még nyugati honlapokon is találni "sumákolásokat", ahol több rész-
letben is pontatlanul hivatkoznak Draper első Hold-felvételére, és megint-
csak valami hamis képet tesznek be... pl.:

http://www.fotoart.gr/photography/history/historyphotos/onephotoonestory/thefirstphotoofthemoon.htm

Régebben volt is egyszer diskurzus, tán épp ezen e levlisten, az első
csillagászati fotókról... És akkor volt szó ezekről a régi Holdképekről
is. Én anno le is töltöttem párat. Nagy élmény volt még így digitálisan is
megnézegetni ezeket az őskövületeket... Azonban A LEGELSŐ HOLDKÉP szintén
nincs meg, én úgy tudom, így azt nem is lehet megnézni... Valami jóval
későbbi, tán 1851 környéki kép van meg, amit a világ AZ ELSŐ MEGLÉVŐ,
KÉZZEL FOGHATÓ HOLDFOTÓ-ként említ - ezt J. A. Whipple készítette. Ettől
kezdve néhány éves lépésekben lassan szaporodnak a további Hold, majd egyéb
csillagászati képek is. Magánban szívesen elküldöm, a paramétereivel, főbb
tudnivalókkal együtt, annak, akit érdekel.

2.) A Luna 3 képe is egyszerűen hazugság! Ez egy jóval későbbi, szerintem
    még csak nem is orosz kép... Valószínűsítem, hogy EGÉSZEN ÚJKELETŰ,
    talán Clementine vagy ilyesmi. Szép rajzolatú, pontos jó minőségű kép.
    Ha valaki kíváncsi a valódi, eredeti Luna-3 képekre, azok fenn vannak
    a net-en, szinte az összes "értékelhető" kép...!!! Alig lehet rajtuk
    bármit is felismerni (TV képek!), az egyetlen valódi alakzat a Moszkva-
    tenger (ezért is lett az általuk elnevezett, első túloldali képződmény).

Lehetséges, hogy valamit félreértettem, vagy nem vettem észre a cikkben,
(valahol alul felül, elrejtve, stb.) de nem hinném. Draper képe helytálló,
ill. a Luna-3 nak tulajdonított kép fölött egyértelműen, félreérthetetlenül
így szerepel: "Íme a Luna-3 képe:" ezt nem lehet félremagyarázni...

Kár, mert amúgy örülni kéne, hogy ismertetnek az emberekkel régi dolgokat...

                                     Üdv: Hege