[VCSE-LevLista] Nincs is vége

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2012. Május. 18., P, 17:17:36 CEST

Szervusztok!

Az előbbi Origo-cikkben van (láthatjátok, amíg ki nem javítják és el nem tűnik):

"Ennek az úgynevezett okkultációs módszernek az elvén működik a magyar-amerikai HatNET robottávcső rendszer<https://www.cfa.harvard.edu/%7Egbakos/HAT/>, vagy a Kepler-űrtávcső<http://www.origo.hu/tudomany/vilagur/20100623-exobolygok-es-keplerurtavcso-hetszaz-uj-naprendszeren-kivuli-planeta-jeloltet-talaltak.html> is."

Ennyi hiba legyen egy cikkben, amit egy csillagász meg egy neves amatőrcsillagász ír! Ezt egy csillagász meg sem értené, csak egy másodperc múlva esne le neki, hogy "tranzit-módszerről" van szó... Okkultációs módszer nincs (lehetne, de akkor a jelenlegi mérési határok alatti jeleket kéne detektálni, vagyis nem tudjuk használni, ezért nincs okkultációs módszer.)

Ígérem, befejezem e cikk elemzését, én sem vagyok hibátlan, tökéletes sem vagyok, de legalább az elemi dolgokat tegyük helyre... (Egészen biztos vagyok benne, hogy ha én csinálnék ilyen hibákat, engem is helyretennének a kollégák.)

Remélem, azért sikerült belőle megtanulni, mi micsoda a csillagászatban... Annyi haszna legyen.

Üdv:
Szilárd