[VCSE-LevLista] Az Északi Trifid

László Francsics ptes.astrophotography at gmail.com
2012. Nov. 22., Cs, 17:45:31 CET

Kedves Lista Olvasók!

Az eheti, csütörtöki képnek a halvány porfelhőkbe ágyazott NGC 1579-et, az
Északi Trifidnek becézett reflexiós ködösség-komplexumot választottam.
Nagyon sokat közdöttem a megörökítésével, ugyanis igen halvány objektumról
an szó, ellentétben a névrokonával az M20-szal. De hát az északi féltekére
is kell egy Trifid, hogy ne csak nyáron, hanem télen is csodálhassuk, a
Perseus csillagképben. Halványsága ellenére gyönyörű porfelhő részleteket
rejteget a környezete, ami igazán izgalmassá teszi. A sok-sok munka során a
szívemhez nőtt ez az objektum, ami később szép sikert ért el a 2011-es
Mélyég Észlelési Pályázaton.

Érdekességeiről szokás szerint a ptes.hu-n írtam, ezeket itt tudjátok
elolvasni:

http://www.ptes.hu/gallery/ngc1579/ngc1579.html

Mondanám, hogy derült eget mindenkinek, de sajnos a derült ég most várat
magára...
Marad a tervezgetés és álmodozás a tiszta téli éjszakákról.

Amcsillüdv: Francsics Laci

--
*P T E S*