[VCSE-LevLista] Fwd: VIDEÓ

Norbert Hegyi hegyin at gmail.com
2012. Okt. 18., Cs, 10:42:47 CEST

Szia Hege!

Örülök, hogy tetszik!

Alapból megértem a kételyeidet, de hadd oszlassam el őket!

Elég biztos, hogy az amit látni az az Adria.
Több ok miatt is látszódhat, sőt látszódnia is kell az Adriának!
- tavaly is látszódott egy vékony sávként egy magas felhőfront mögött
- most közelebb voltunk az Adriához, mint tavaly (kicsit délebbre és jóval
keletebbre szállt a szondánk - kb. 40 km-rel közelebb jutott az Adriához  -
nagyságnak, hogy elképzelhető legyen ennek a jelentősége: a Velencei-öböl
szélessége kb. 50km, az Adria képeken látható részének további szélessége
75-80 km közt változik, így a tavalyi "csík" már nem csík, hanem a tenger
teljes szélességében)
- idén magasabban jártunk
- idén nem takarta felhőfront a látványt
- órákon, sőt összeszámolva napokon át nézegettem a "tájat" Googleearh-ben
a szonda magasságából és megközelítőleg azonos rálátási szögben
- a videóba nem rakható már szélsőségesen feldolgozott képeken egyértelműen
kirajzolódnak bizonyos jellegzetes terepalakzatok és nem össze-vissza
itt-ott felismerhetően, hanem egymás mellett, úgy ahogy látszódnia kell.
Pl.: a "Velencei-öböl", Isztria déli csücske és az attól délre lévő
szigetekkel tagolt horvátországi partvonal egymást követi. A tengertől
távol Ljubjana, Ptuj és Zágráb és a környező hegyek/táj helyzete is
jellegzetes a tenger irányához és távolságához viszonyítva. (A most csatolt
képen Ptuj nem látható.)

Üdv,
Norbi

Sziasztok!