[VCSE-LevLista] Meteorok

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2013. Ápr. 25., Cs, 09:52:38 CEST

Kedves Tamás!

A szórvány binokuláris-távcsöves meteorészlelések is fontosak, mert nagyon keveset tudunk a halvány, szabad szemmel nem látható meteorok gyakoriságáról. Így az élmény érdekességén és ritkaságán túl is köszönöm szépen az értékes megfigyelést!

Egyébként a ma esti holdfogyatkozás nem a leglátványoabb csillagászati jelenség lesz, de mert ilyen kismértékű holdfogyatkozást ritkán lehet látni (ritkábban, mint néháy évtizedente), ezért mégis érdemes rápillantani. No meg, ha kinn vagyunk az ég alatt, bármilyen egyéb érdekességet is láthatunk, mint Zsófi írta. Mint pl. a mellékelt tűzgömböt, amit ma hajnalban rögzített a HUVCSE02 Bajáról, 00:11:46 UT-kor: érdekes, egyszer pukkanó tűzgömb lehetett. Bármikor belefuthatunk ilyenbe is derült éjszakákon! :-)