[VCSE-LevLista] Holdfogyatkozás megfigyelése

Csizmadia Ákos akos at math.bme.hu
2013. Ápr. 26., P, 12:50:39 CEST

Igen, mindezt már tavaly májusban tárgyaltuk (linkeltem is az akkori
hónap archívumát), és ahogy most isírtam: "ahogy azt már a Hold-illúzió
jelensége kapcsán rég kimutatták". Az eredeti disputa ennél azonban
kicsit továbbment, azaz hogy létezik-e  a szuperhold jelensége, vagyis a
földközeli telehold önmagában érdemleges látvány-e.

Én arra jutottam mostani levelemben, hogy a földközelség nem
elhanyagolható, de csak másod- vagy akár többedrendű hatás lehet a
horizontközelség mellett; Zsófi levele alapján a szín is inkább számíthat.

Üdv:
Ákos