[VCSE-LevLista] M1

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2013. Dec. 4., Sze, 21:11:18 CET

Sziasztok !

A virtuális csillagászati klubbról megint lemaradtam. Vagy határidő
napló kell, vagy memória serkentő.

Köszönöm a reagálást a rajzra. Kíváncsi voltam a véleményre. Távcsőben,
első pillantásra, egy megfoghatatlan, alaktalan, derengés volt. Kellett
némi idő, hogy ráhangolódjon a szemem. Ekkor már látszott valami
határozottnak mondható körvonal. majd látszott egy amolyan, vékony
haloványabb, itt-ott foltosnak tűnő szegély.
Időnként volt egy olyan érzésem, mintha enyhén zöldesnek tűnt volna. De
ez nagyon az érzékelés peremén volt. Ezt inkább elkönyveltem annak, hogy
csak szeretnék színeket látni.. :)

Visszatérve a felvetésemre. Szerintem minden vizuális észlelésre picit
rányomja magát az észlelő pillanatnyi fizikai és lelki állapota. Emiatt
szerintem időnként más részletek lesznek a feltűnőbbek, vagy
egyértelműbbek. Főleg, ha tudatosabban próbálunk egyes területekre
összpontosítani.

pl: M42-ben az utóbbi alkalmakkor mindig valami újat fedezek fel.   A
másik nagy kihívás az Androméda galaxis. Lassan már több mint egy
megfoghatatlan elmosódó folt. :) Kezd itt-ott csomósnak tűnni. Világos
és sötétebb részeket sikerült felfedeznem. :)
Nekem ez még nagy dolog. :)

bognart at univerzumkepekben.hu