[VCSE-LevLista] M42 - M43

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2013. Dec. 7., Szo, 23:10:04 CET

Sziasztok !

Ha felhős az ég, akkor legalább van idő a rajzok feldolgozására.
M42 nekem az egyik (a sok közül) örök kedvencem. :)

Amit a képről tudni kell:
Nagyon jó kihívás a dobsonomnak, és nekem, hogy megtanuljam kihasználni
a távcső lehetőségeit.
Kitelepültem fényektől mentes a közeli dombokra. Ahogy az Orion
emelkedett fel, úgy tisztult a kép, jelentek meg a részletek.

A rajz fehér lapra készült H-s, és HB-s ceruzával és vékony (0.5 , 0.35
-ös) fekete zselés tollal. A rajzolásnak csak akkor kezdtem el, amikor
úgy éreztem felfedeztem mindent a látómezőben, amire akkor és ott képes
vagyok.

A rajzot szkenneltem, majd GIMP -el feldolgoztam. Így sikerült...

Az eredmény:
http://univerzumkepekben.hu/m42-m43-bognartamas/

bognart at univerzumkepekben.hu