[VCSE-LevLista] Az ISON-üstökös maradványai

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2013. Dec. 30., H, 11:27:32 CET

Szervusztok!

A ma érkezett IAU elektronikus távirat szerint (IAUC 3767) japán csillagászok december 7-én, 9-én, 12-én, 13-án és 16-án is keresték 105 cm nyílású távcsővel az ISON-üstökös maradványait. December 7-én 14,5 mg-ig, a többi napon 19 mg-ig, utolsó nap 15,5 mg-ig semmit sem találtak az ISON-üstökös helyén, ami bármi maradványként azonosítható lett volna.

Japán és norvég amatőrök is keresték 8 cm-es távcsövekkel és 25x100-as binokulárokkal a maradványokat vizuálisan, és ők sem találtak semmit. Japán amatőrök még CCD-vel is keresték a maradványokat 16, 18 és 26 cm-es műszerekkel, de így sem találtak semmit.

Az ISON-üstökösből január közepén várható meteorraj, de nem 100% bizonyosságú, hogy valami meteorraj lesz belőle.

Nem ide tartozik, de két e-mailt egybevonok. A HUVCSE01 kamera (Zalaegerszeg, operátor: Bánfalvi Péter) egy hosszú, időtartamilag 0,5 másodperces, nagyon fényes tűzgömböt, ami azonban sajnos lefut a látómezőről. (Csatolva.)

Name: 021654.bmp
Type: image/bmp
Size: 443446 bytes
Desc: 021654.bmp