[VCSE-LevLista] Rendkívül közel merészkedő meteoroid/kisbolygó

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2013. Feb. 10., V, 19:58:25 CET

Kedves Listatagok!

Február 15-én egy kb. 45 méter átmérőjű kisbolygó (vagy inkább meteoroid) némelyik műholdnál is közelebb halad el a Földhöz, de nem fog nekünk ütközni. Jelölése: 2012 DA14. Azon az estén több csillagképen is áthalad, este nyolc és tíz óra között pedig a 7-8 magnitúdósra kifényesedő égitest akár binokulárokkal is észlelhető lesz. Észlelőtérképek, információk itt:

http://www.vcse.hu/2012_da14.html

Mindenkinek javaslom megfigyelését, vagy akár azt is felvetem, Egerszegen lehetne közös észlelést is szervezni, ha derült lesz - Péter?. Ilyen gyorsan mozgó kisbolygót (szinte másodpercek alatt észrevehető az elmozdulása!), ilyen fényességben nagyon ritkán lehet látni! Mindenképpen egyedülálló alkalomról van szó, a megfigyelésre mindenkit biztatok, akinek minimális észlelői tapasztalata van, és legalább egy kis binokulárja. Kérdés: lennének-e önkéntesek, akik szívesen fogadnak más tagtársakat, akiknek távcsövük/gyakorlatuk nincs, és bemutatnák-e nekik a kisbolygó mozgását?

Kellemes derültet kívánok hozzá!