[VCSE-LevLista] Fényes, lassú tűzgömb február 11-én este - látta valaki?

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2013. Feb. 12., K, 15:09:20 CET

Szervusztok!

Bajáról fogta a HUVCSE02 2013. február 11-én ezt a lassú, 5,77 másodpercig látszódó, többször villanó, videósan -2,7 magnitúdós (vizuálisan akár 1-2 mg-vel fényesebb is lehetett) meteorszerű valamit 18:20:01 UT-kor. Látta-e, fotózta-e valaki? Összegkép csatolva.

Akár meteor, akár űrszemét is lehet. Műhold nem lehetett (ekkoriban volt egy erreflé Bajáról nézve, de az csak plusz 2,7 mg-sre fényesedett ki ekkoriban, a látómezőben is volt, de nem ellenőriztem, pontosan hol kellett volna lennie, mert ennél azért sokkal lassabb volt ennél, az alig néhány fokot haladt  percenként).