[VCSE-LevLista] Juőiter 2013.01.11-12

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2013. Jan. 21., H, 19:26:39 CET

Sziasztok !

Két régebbi észlelésem (amikor még nem esett az eső, a hó, nem volt köd
és felhő és egy rövid időre kitisztult az ég. Hihetetlen érzés volt,
mintha valami hatalmas mágnessel szippantottak volna ki az udvarra. :)).

Jupiter 7x50 Binoval észlelve (KGST korabeli orosz katonai bino).
Érdekes módon most a 10x50 Bresser binóm valahogy igen gyengén
muzsikált. Jupiter színezett, a haloványabb csillagok beleolvadtak a
látómezőbe a 7x50 tentóhoz képest. Lehet, hogy csak úgy állásában
meghibásodott volna ?

11.-én még kedvezőtlen volt az ég, de legalább látszottak csillagok.
Binóval a határfényesség 7-8 magnitudó volt. A dologhoz tartozik, hogy
MÁV -os fényvetők tövében észleltem.

12.-én már átlátszóbb volt a levegő. Az észlelésen is látszik, hogy
sokkal több a csillag a látómezőben. Ekkor már kicsit elbújtam a fények
elöl. :)

http://univerzumkepekben.hu/jupiter-2013-01-12/

http://univerzumkepekben.hu/jupiter-2013-01-11/

bognart at univerzumkepekben.hu