[VCSE-LevLista] Mai kép: hol vannak az életképesség határai?

"Dr. Hegedüs Tibor" hege at electra.bajaobs.hu
2013. Már. 6., Sze, 17:21:26 CET

Sziasztok!

Megint a "számból vette ki a szót" Szilárd, már én is elcsodálkoztam,
hogy hogy jutottunk a medveállatkától a beugratásokig...
Tán volt, aki azt hitte, ez beugratás?

Egyébként megjegyzem, hogy az a kép, aminek a linkjét Szilárd a
legelején bedobta - szerintem nem valódi kép, valami poénos "zoknibáb"
szerű...
Mellékelek egy az interneten keringő elektromikroszkópos képet az
állatkáról... Az angol neve egyébként "waterbear"... Érdekes, hogy sokan még
nem hallottak róla... Khm. Én évek óta terjesztem az igét a
medveállatkáról (2010 óta). Tényleg érdekes lény!

Annyit én is hozzá szeretnék még tenni: mindenhol azt írjátok "...az
űrbe vitték...", ott vizsgálták, stb. Az érdekes az, hogy akkor
figyeltek fel rájuk,
amikor az űrállomásról (értsd: a külső felületekről) beszedett és
visszahozott mintavevőkön, pl. mikrometeoritok becsapódásait vizsgálják
ilyen
mintagyűjtőkkel - megtalálták ezeket a kis lényeket... TEHÁT ELŐSZÖR
VÉLETLENÜL KERÜLTEK KI AZ ŰRBE! És csodálkoztak, hogy
táptalajra téve újra életjelenségeket mutattak... Nem tudom, ez melyik
év volt, de ez után kezdtek szántszándékkal kísérletezni rajtuk, hogy ki-
teszik az űrbe... (khm. nem tudom, mit szólnak erre a bősz állatvédők...?)

És még egy érdekesség: ez az állatka tömegesen fordul elő párás, nedves
helyeken, tehát nem is egy ritka valami (persze ezen nem is csodálkozhatunk,
ellenállóképessége miatt is érthető)... Magyarországon is fellelhető,
erdőkben, a moha-telepekben szeret nagyon lenni...

                                                                                                                                           Üdv: Hege