[VCSE-LevLista] Első Szaturnuszom 2013.05.09.

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2013. Május. 13., H, 08:16:53 CEST

Sziasztok !

Múlt héten csütörtökön elkövettem életem első (normálisnak mondható)
Szaturnusz rajzát.

A rajz digitálisan lett elkészítve. Az az igazság, hogy szabad kézzel
nem tudok tisztességes gyűrűt és bolygó korongot rajzolni. Vagy ha
sikerül, akkor azzal meg el az idő, és a végén úgy sem fog tetszeni.
Papír alapú sablonok meg , most még nagyon idegenek...

A kis távcsőben és az égbolt adta lehetőségekben szerintem még lenne
tartalék. Mert időnként nagyon tűélesre összeállt a látvány. Nem tudom,
hogy más hogy van ezzel, de nekem még meg kell tanulnom teljes mértékben
meglátni, nem csak nézni a részleteket. Megtanulni, hogyan tudom a
legcélszerűbben észlelni a Szaturnuszt. Ez már csak amolyan lelki/agyi
észlelési gyakorlat lenne. :) Szerintem megérne egy mesét ahogy az
okulárba először belepillantva megjelenik a fénylő, gyűrűs korong, majd
szép lassan elkezdenek előjönni a finom részletek...

Az eredmény:
http://univerzumkepekben.hu/szaturnusz-saturn-2013-05-09/

bognart at univerzumkepekben.hu