[VCSE-LevLista] Mechanika

hege at electra.bajaobs.hu hege at electra.bajaobs.hu
2013. Nov. 1., P, 12:44:06 CET

Kedves Feri és többiek!

Amit Szilárd írt:

> Én a helyedben nem vennék EQ-1-es állványt, vizualizálásra sem, fotózáshoz
> meg pláne nem.
> Én inkább EQ-3-asra
> szavaznék. Sokkal többe kerül, de hatványozottan megéri az árát. Az igazán
> jó mechanika ott kezdődik (nekem is olyab van, szeretem). Ismereteim
> szerint többen hazsnálják 300-as körüli teleobjektívek megvezetésére.

Abszolúte csatlakozom ehhez a véleményhez! A "komoly" de kispénzű amatőrnek
az EQ3 legyen az alap. Nekem is van egy, nagyon tetszik, kezes kis jószág,
és egészen tűrhető a stabilitása. 15 cm tükrös, v. 10 cm körüli lencséshez
plusz ráakasztott DSLR géphez már alkalmazható.

Egy picuri baj van: ennek is alu lábai vannak. Nem hallottam még azt, hogy
valaki kipróbálta volna-e felnyitni a lábak fém idomainak záró műanyagjait,
és kinyomni purhabbal, vagy pl. teletölteni átszitált homokkal - és utána
így visszazárni...

A homok-betöltéssel jóval nehezebbé válik így a tripod, de a rezgések
elnyelődése tökéletesebb lesz.

Annak idején a Celestron kínált a háromlábas mechanikáihoz kemény gumi
talpakat, amiket a háromláb lábainak a földdel érintkező végei alá kellett
rakni (nekem is van 1 készlet még ilyen). Ez is kipróbálható.

Másik (ma már ritkán használt, de mégis kipróbálható) ötlet egy komoly
nagy plusz súly felfüggesztése a háromláb közepén, ami lefele húzza, a
földhöz paszírozza az egész alkotmányt.

Harmadik továbbfejlesztési lehetőség, hogy egy homokkal kitöltött vastag
falú (4-5 mm), viszonylag nagy átmérőjű (25 cm) vascsőből kialakított, le-
betonozott oszlopra szereled az EQ3-adat... Persze ehhez egy megfelelő
speciális illesztő adapter is kell a mechanika fej és az oszlop közé. De
még mindig párezer Ft-os tételről beszélünk, egy jó szerszámkészítő, vagy
lakatos, esztergályos meg tudja csinálni Neked. Le fogsz döbbenni, mennyi-
vel többet tud az EQ3 mechanika is így, mint a háromlábon...

                                              Üdv: Hege