[VCSE-LevLista] VCSE és csillagászat a Zalai Hírlapban

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2013. Nov. 3., V, 15:39:00 CET

Szervusztok!

A Zalai Hírlap tegnapi (2013. nov. 2-i) számában két minket érintő írás jelent meg. Az egyikben Bánfalvi Péter csillagászattal és élettel kapcsolatos gondolatait olvashatjátok (nagyon szép gondolatok, érdemes elolvasni: csatolva megtaláljátok).

Korábbi cikke a ZH-ban:

http://zaol.hu/hirek/ujabb-egi-vandor-erkezik-1559395

Ugyancsak a nov. 2-i számban jelent meg a programajánlók között az észlelőhétvégénkről szóló híradás:

http://zaol.hu/programok/programok-rendezvenyek-zala-megyeben-oktober-28-tol-1576184

A cikk címe: "Csillagászok a kulcsos házban". Nem tudom, konkrétan honnét vették ezeket az információkat, de az alábbi információk a cikkben hibásak, félrevezetők, és engem külön is felháborítanak, ezért elhatárolódom tőlük:

"A Vega tavazsi és őszi észlelőhétvégéjét mindig az ő magyarországi tartozkódásához igazítják."

Mármint az enyémhez. Nem! A holdfázisok (újhold elsősorban) és a hosszú hétvégék ritmusához igazítójuk, és ehhez igazodom én is (megjegyzem, nem csak én, hanem a családom is). Nagyon rosszul érzem magam, hogy ez így került egy sok tízezres lapban leírásra, maximálisan hamis az információ.

"A program sztárvendége ... dr. Csizmadia Szilárd, ..."

Először is Dr. Csizmadia Szilárd (a hatályos felsőoktatási törvény szerint a PhD-sok nagy Dr-t írnak, a jogászok, orvosok, stb. és egyetemi kisdoktorok kis dr-t.), de sokkal lényegesebb, hogy nem érzem magam sztárvendégnek... Amennyire tudom, az újságírók várták, hogy a nemrég felfedezett bolygórendszer egyik társfelfedezője - mármint én - ott leszek, de nem hiszem, hogy sztárvendég az, aki szervez, távcsövet szállít, stb. Ez is nagyon hülyén jött ki. Ha nem a saját elnöki kötelességeimet láttam volna el, akkor sem szeretnék sztárvendég lenni sehol.

Szeretném kihangsúlyozni, hogy bár a híradás említi Pétert, mint információforrást, tudom, hogy Péter nem ezt az információt adta tovább, ez valahol a hír leadása és a megjelenés között torzult el ilyen személyi kultusz-jellegű módon - számomra nagyon kellemetlen módon.

Péterrel ma este megbezséljük, hogyan lehetne helyreigazítást tenni.