[VCSE-LevLista] Üstökös 12:30 UT-kor

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2013. Nov. 29., P, 16:29:18 CET

Szia!

Itt megtalalod az ustokos koordinatait, Nap- es Foldtavolsagat, ami a valasz a kerdesedre:

http://scully.cfa.harvard.edu/cgi-bin/returnprepeph.cgi?d=c&o=CK12S010

Eszerint nov. 29-ig nott a foldtavolsaga (tavolodott a Foldtol), de 29-e ota nagyon gyorsan kozeledik felenk, egyetlen nap alatt 0,97 CSE-rol 0,91 CSE-re fog csokkeni a foldtavolsaga! A foldtavolsaga egeszen dec. 27-ig csokken, akkor lesz Foldkozelben, 0.42 CSE-re, ez a Nap-Fold tavolsag 42%-a (emlekezteto: ugyanaznap elnoksegi ules es tagtalalkozo Zalaegerszegen!). Utana mar no a foldtavolsaga. Vagyis matol kezdve nagyjabol karacsonyig kozeledik a Foldhoz, utana tavolodik tole (ebben persze a Fold mozgasa is benne van).

Udv,
Szilard