[VCSE-LevLista] tűzgömb

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2013. Okt. 29., K, 22:08:31 CET

Sziasztok !

Ma este teszteltem egy előzőleg kinézett észlelő helyet és Berente Béla
Mester tükrével felszerelt dobsonomat. Készült pár rajz. Megcsodáltam a
távcső mutatta, számomra új univerzumot. :)

Amikor a felszerelést raktam össze, hogy odébb vonuljak.
Felpillantottam az égre.
Egy fénylő pont jelent meg a Perzeusz és a Kassziopea között. Csíkot
húzott, közben fényesedett. Olyan volt, mintha egy egyre vastagodó fény
csíkot húzott volna a zsiráf csillagképen át.
Ekkor a boloida gyorsan haladó kör alakú, diffúz, fehér fényű volt,
pontszerű világos piros színű lett. Folyamatosan nőtt a mérete.
szerintem, kb 2x -es méretű lett. Majd egy gyors lobbanással eltűnt.
kb 1-1,5 sec alatt zajlott le az egész.
Mindez helyi idő szerint 19:03 -kor volt (a mobilom szerint).

Elnézést a pontatlan leírásért, de éppen, hogy felpillantottam az égre
és abban a pillanatban jelent meg a boloida és gyakorlatilag beleégett a
retinámba. :)

Látta vagy fényképezte valaki ?

Amúgy élmény volt ez az este, a hegyoldalon mintha mindenhol traktorok
mentek volna, és mindenki ilyenkor akart volna a hegyére kimenni. :))

Ráadásul akár mit rajzoltam, általában mindig áthúzott egy műhold a
látómezőben. Még szerencse, hogy rajzoltam és nem fotóztam. :)))

bognart at univerzumkepekben.hu