[VCSE-LevLista] 2014. áprilisi jelenségek

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2014. Ápr. 2., Sze, 13:53:49 CEST

Szervusztok!

Ha valakit ilyesmik érdekelnek:

- ma reggel 9 óra tájt az Uránusz együttállásban volt a Nappal (ilyenkor nem lehet megfigyelni egyáltalán)

- 7-én este a Hold és a Jupiter nagyon közel fognak látszani egymástól. A Hold első negyedben lesz, 22 órakor a két égitest látszó távolsága hat fok lesz (tizenkét látszó telehold-méret).

- 8-án a Mars szembenállásban lesz a Nappal (vagyis rektaszcenziójuk 180 fokkal fog különbözni), egész év folyamán ekkor lesz a legjobb a vörös bolygó megfigyelhetősége, egész éjjel látszik. A Mars koraeste kel, éjféltájt delel és hajnalban nyugszik.

- 14-én a Mars földközelben lesz, tőlünk 92,4 millió km-re

- április 14-én és 15-én a Hold elhalad (látszólag) a fényes Spica és az ekkoriban -1,5 mg-s Mars között, hálás szabadszemes és fotós megfigyelési téma lesz

- 15-én teljes holdfogyatkozás lesz, Közép-Európából nem látható (Angliából, Spanyolországból, Portugáliából, Franciaország nagyobb részéből, nyugat-Afrikából a fogyatkozás kezdete holdnyugtakor látható)

- 17-én a Hold elfedi a Szaturnuszt, de maga a fedés csak Dél-Amerika déli részeiről látható. Tőlünk szép szoros együttállás észlelhető, érdemes megnézni

- 22-én az áprilisi Lyridák maximuma

- 26-án a Merkúr felső együttállásban a Nappal

- 29-én gyűrűs napfogyatkozás lesz, tőlünk nem látható

Üdv:
Közgyűlés és észlelőhétvége: május 2. ill. május 2/3.