[VCSE-LevLista] Hétfő Nap fotók

szilard.csizmadia at dlr.de szilard.csizmadia at dlr.de
2014. Ápr. 17., Cs, 15:57:19 CEST

Szervusztok!

Elnézést kérek, gyakran nincs időm reagálni a listára küldött szép észlelésekre, de mindenkiét olvasom, megnézem! Minden, a listára küldött észlelés potenciális jelölt arra, hogy megjelenjen a VEGA-ban. Bátorítok mindenkit, akkor is küldje ide, ha esteleg nem kap rá reakciót azonnal - hiszen mindannyian örömmel nézzük meg egymás észleléseit, merítünk belőle ötletet és ihletet.

>Ezek után mondja valaki, hogy a fotózás gyorsabb.... :) Tovább
>szöszölök a képekkel, mintha rajzolnám. Legközelebb fordíttok a
>sorrenden. Előbb a rajzok, utána a fotók. :)

Nos, igen. A kép előészületei, beállításai, expozíciója is fontosak, de az utólagos képfeldolgozás visz el sok időt! No meg, normálisan az ember csinál kalibrációs képeket, minimum sötétképet és flat-fieldet, ezek is zabálják az öt- meg a tízperceket. Borult estéken pedig órákat lehet eltölteni egy képfeldolgozó-szoftverrel és a nyers képeinkkel - de megéri. A szép azstrofotókban nemcsak az expozíciós idő van benne, de sok-sok borult este ülőmunkája is.

üdv,