[VCSE-LevLista] Mars észlelés

Gábor Preczlik preczlikg at gmail.com
2014. Ápr. 19., Szo, 15:12:31 CEST

Kedves Listatagok.

*kellemes húsvét ünnepeket kívánok mindenkinek!*

*észlelési adatok:*
észlelési hely: Zalalövő
észlelési idő: KOZEI április 12-én 2:10-2:15 között.

A webkamerát a *Vega Csillagászati Egyesülettől *kölcsönkapott 250/1200-as
Newton-távcsőre tettem fel, amely az Egyesület EQ-6-os GoTo állványán volt.
(Köszönet Csizmadia Szilárdnak és Bánfalvi Péternek)

kb 5 perc rögzítési idő. valamivel kevesebb, mint a max. 15 mp/sec
képrögzítéssel.

 2x Barlow használatával.
CCD: DMK 41AU02.AS fekete-fehér Imaging Source Telescope Camera, (1280x960
Pixel, 15 frame/sec) Sony CCD-szenzor <http://tavcso.hu/?o=termek&te=DMK-4>
Szűrő:*Horváth Tibor (Hegyhátsál) *vörös szűrője Gerd Neumann astronomik.
Átlátszóság cirrus felhők miatt  8/10 néhol 6/10-ig romlott.
Nyugodtság: többnyire 8/10
Az elvonult hidegfront sokat tett az átlátszóságért. Óragép mellett,
kézivezérlővel vezetve.
Feldolgozás AutoStacker 2, Photo Shop, Registax 6. programokkal.
Holdkép (videó): kb. 2000 db. képből kb.1024 db. feldolgozásával.
A Stellarium programból másoltam a színes képet összehasonlítás végett.

dr. Preczlik Gábor