[VCSE-LevLista] Műhold lehetett?

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Aug. 14., Cs, 10:46:10 CEST

Kedves Szilárd !

>  Az előző leveledben leírt észlelés hasonlít egy korábbi esetre, amit
> a HUVCSE01 rögzített. Egy brazil kolléga segítségével sikerült
> kideríteni, hogy az egyik műhold okozta a jelenséget. Vannak olyan
Bevallom a második gondolatom az ISS "utolsó" villanása után az Iridium
Flares volt. De a Heavens Above szerint aznap nem akkor és nem ott volt
ilyen látható.
Megnéztem a fényesebb "műholdak" listáját. Ott az ISS volt a
legközelebbi , időben és fényességben.

A magyarázat amit felvetettél érdekes, és logikus. Bevallom ez még új
nekem.
OFF
Szóval akkor tegyük félre a romantikus álmodozást az űr végtelenjét ,
eonok átszelő kövek tűzhaláláról.... :)
ON :)

De itt nem csak pontszerű felvillanás volt. Ami persze még bőven
lehetett becsillanó műhold.  Bár a benyomás hasonló volt..... Gyors
intenzív felfénylés, és ennél látványosan gyorsabb elhalványodás.
Viszont... volt egy olyan vizuális hatása, hogy közben elmozdult. Ha
ragaszkodok az elmozduláshoz - pusztán elméleti szinten - akkor kb.
olyan lehetett, mintha kis szögben ferdén lefelé, de felém irányulva
mozgott volna.
Feltéve, hogy az érzékelt elmozdulás, ténylege elmozdulás volt, és nem
optikai jelenség, vagy a szem bemozdulása, vizuális tehetetlensége miatt
keletkezett ez a kép.

Legyen ott a táborban mindenki akit ott szeretnél látni. :) De ha végre
én is eljutok, akkor legyen egy végtelen türelemmel és kitartással
megáldott , ki megtanít fényességet becsülni. :)

Szia!

Tamás

--
Üdvözlettel !