[VCSE-LevLista] Stellarium vs. Meteor évkönyv

Dániel Jandó jando.daniel2001 at gmail.com
2014. Aug. 18., H, 19:53:51 CEST

 Kedves Tagtársak! Ezúton kérném segítségeteket. A Meteor csillagászati
évkönyv 2014 évi kiadásának szavait idézem: " 08.18. 2:49  a Ganymedes
(Jupiter hold) árnyékába belép a Callisto (fényességcsökkenés 0,5
magnitúdó), teljes árnyékból kilépés 03:26 UT-kor."
Ez így rendben is van. Azonban a Stellarium szerint ekkor mindkét hold a
bolygó takarásában volt. Most melyiknek higgyek?  Erre Zelkó Zoltán válasza
az volt, hogy: "Szilárdnak". Ezért kérném tehát minden tagtársam de
legfőképp Szilárd segítségét. Előre is köszönöm mindenkinek! Fényképet is
készítettem az együttállásról.(csatoltam őket) Én a Stellarium-nak hittem
és e szerint jelöltem be a holdakat. Amennyiben mégis az évkönyvnek (vagy
talán egyiknek sem ) volt igaza természetesen kijavítom a hibát.