[VCSE-LevLista] Perseida - "szupervillámok" + "szuperhold"

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Aug. 25., H, 10:18:23 CEST

Sziasztok !

Izgalmas felvetés.
De ehhez nem elég tudni mikor kel fel pl. a telihold, de ehhez kell egy
olyan megfigyelési pozíció, ahol a tereptárgyakból adódóan jelenség
kellően látványos lesz.

Sok teliholdas Hold felkeltét láttam már. De ez volt az a hely és
pillanat ami szerintem igen látványos volt. Szinte művészien tökéletes
kompozíció.
Jelenségnaptárban csak időpontot lehetne javasolni. A helyszínt mint
igen lényeges elemet nem tudnánk megadni. Vagy az már turisztikai ajánló
lenne.

Így első körben nem tudnám megmondani, hogyan is lehetne ezt így
mindenki számára használhatóan megadni.

bognart at univerzumkepekben.hu