[VCSE-LevLista] Mai kép

Bognár Tamás bognart at univerzumkepekben.hu
2014. Feb. 26., Sze, 11:46:01 CET

Sziasztok !

Nálunk (DNy-i országhatár) szépen látszott. Bár kicsit sejtelmes volt
amiatt, hogy párás völgyből néztem.
Hajnali szürkület kékes derengését izgalmasabbá tették a tették a talaj
nedves kipárolgása miatti ködcsomók.
Gyakorlatilag a ködös derengésben lévő fák felett látszott a páros.
(amolyan harmad osztályú Drakula film hatása volt) A holdsarló a
párafoltok miatt olyan volt, mintha egy enyhe sárgás földfény látszana.
5:20-kor és 6:10-kor néztem meg hosszabban (rajzoltam.. )
Érzékelhető volt, ahogy a Vénusz "beelőzi"a Holdat.

A jelenségben az volt az izgalmas, hogy a vonatra várva az együttállást
nézve pár munkába induló vasutassal kitárgyaltuk a látványt
csillagászati és teológiai szempontból.(keresztény hitvilág szerint az
égitestekhez társított személyek és jelentések szerint)
Felettébb érdekes volt a különböző szempontok szerinti értelmezése a
jelenségnek.
Három domináns irány vonal volt:
- a csillagászati jelenség, az "univerzumunk" mozgása
- a török megszállással asszociálás (lobogó zászló, fosztogató hordák,
stb..)
- a keresztény vallási megközelítés (Jézus, Szűz Mária, újjászületés és
megújulás)

Mindez csak úgy spontán beszélgetve..... érdekes újdonság volt ez így
számomra..
:))

Tamás

--